torsdag, december 04, 2008

Ramses och Hitchock

Igår skedade jag och Ramses och kollade på Bonde. I reklampausen dök Hitchock upp, med anledning av att Aftis just nu säljer hans klassiker med tidningen. Denna vecka är det Fåglarna man kan köpa. I reklamen är det Hitchocks klassiska siluett som ett gäng småfåglar flyger och sätter sig på, ackompanjerat att fågelkvitter. Ramses fick spel och flög upp på tv-bänken för att fånga de tecknade Hitchock-fåglarna. Haha.

Han är inte jätteförtjust i snön, som skrivet, men måste ändå uträtta sina behov (jag skulle aldrig ha kattlåda och han skulle inte använda den). Så här trevande såg det ut på lunchen när han pallrade sig ut.

Jag vill inte.


Ska jag hoppa ner från altanen?


Okej då.


Jag tar samma stig som tidigare så slipper jag bli alltför snöig. Kanske finns några schyssta fågar, som de jag såg på TV igår, som jag ska fånga.

Inga kommentarer: