tisdag, december 23, 2008

Julkollit

Gruvade mig länge och väl för att gå och lägga mig igår men somnade faktiskt på en gång. Har dok vaknat med ont, inte minst när både sambo och katt i vanlig ordning lagt sig på mig. Hade hoppas så mycket men nej, fortfarande ett kolli. Julkolli. Har försökt ringa runt till en del som håller på med ryggar nu på morgonen men tror ni någon har tid dagen före dopparedan? Nej, de har de inte. Nu ska jag trotsa ryggontet. Och alla som kan säger ju samma sak; rör på dig. Nu åker goosen på och sen ska jag stappla runt ute på bygatan. Har också beställt skjuts av kollegorna för årlig jullunch. Kan bli en syn när grabbarna stapplar runt med mig på stan.

Till nåt roligare: mina julklappar. För oj vad fina sådana jag fick av päron och bror. En kartellampa, som jag längtat. Stefan fick även den där vedkorgen gjord av gamla bildäck som jag sneglat på. Och så kandelabern. I morgon lär det bli fler. Och jag måste även inhandla fler. Hur det nu ska gå.

Just nu undrar jag hur det gått för mina föräldrar att ta sig från Arlanda, till Paris, via Rio till Buenos Aires där en tre veckor lång äventyrsresa väntar. Hoppas de hör av sig snart!

Inga kommentarer: