onsdag, december 03, 2008

Lunchshopping

Herrejesus vad det snöat det senaste dygnet. Helt i min smak. Jag gillar det vitt på vintern. Dock är det sjukt jobbigt att skotta vår gård, vilket jag eller snarare Stefan får göra idag efter jobbet. Lurvet är inte heller helt nöjd med snön, och inte hans matte heller. Kramsnön fastnar nämligen i pälsen under magen och det blir tungt och jobbigt tycker Ramses och blött i säng och soffa tycker jag.

Igår hade jag en riktig skitdag och var sur på alla. När jag kom hem grävde jag ner mig långt i soffan och kollade på BBC Food, min nya favviskanal. Mat dygnet runt. Stefan piggade upp med två filmer, en skräckis och The Bank Job, vilken var sjukt bra. Se den! Till det värmde vi egenbakade lussebullar med ett ton mandelmassa och glögg. Innan det julpyntade vi lite snabbt och tände en kamin vilket gjorde hela vår fina undervåning till en enda stor julstämning. Lagom till mitten på andra filmen blev vi hungriga igen och gick loss på Finn Crips. Man ska akta sig för Finn Crisp, de är beroendeframkallande. Undra hur många såna med Bregott havssalt jag fick i mig igår?

Efter en lunch med Andreas och hans söta dam Malin vimlade jag runt på stan i snön. En stooor påse fick följa med hem från Åhléns. Behövde en hel drös julsaker som inte är röda och fula. Eftersom jag har vitt och svart hemma med accentfärger cerise och tukost just nu funkar det inte med rött. Hittade en kul fluffig ljusgrej att ha i fönstret, en vanlig vit ljusstake, fina ljus och dekorationer att ha i granen så småningom. Så fick jag ju lov att bli lite julfin själv också. Blev en liten söt svart innejacka och ett linne.

Efter jobbet idag ska jag och Stefan åka och titta på stång. Hur kul låter det liksom? En stång att ha i vår garderob bakom vår fina spegelvägg i hallen. Vi ska också titta på nån mer möbel att ha i vardagsrummet. Eventuellt blir det span på ny skoter också. Vår är förvisso en snabb en men lite liten för två.

Inga kommentarer: