fredag, december 19, 2008

Pingelkväll

Men herrejävlar va skönt med fredag. Har nyss konkat runt på största julklappen likt ett kylskåp på stan. Tidigare var jag återigen i Leksand och därefter julfika med Svempa... följt av lunch med svärmor. Nu är det nedräkning till både helg och jul. Sweet.

Jo´rå, då har man blivit lurad också. Vi och några till. Av kameraexperten.se. Beställde en ny kamera den 1 december (jag har spillt drink i den ett år gamla kameran vi hade tidigare). När den inte dök upp efter två till nio arbetsdagar som utlovat lackade jag ur och började ringa till kamerajävlaexperten. "Vår telefonkö är stängd" möttes jag av varenda gång. Sen slog jag upp Expressen igår: "Tusentals kunder blåsta på julklapparna". Jodå. Vi med. I dag har jag polisanmält, jag och några till. Eventuellt kan dock vår bank hjälpa oss att få tillbaka de 1599 kronorna vi betalade för kameran. Hoppas.

Är egentligen sjukt trött men vet att jag kommer få nya krafter efter ett glas vin och sushi. Sen kör vi rokad. Jag åker till Linda och Benny till Stefan. Vi pinglor ska dricka glögg, äta peppisar med mögelost och efter det lär det slinka i fler alkoholhaltiga drycker. Finns mycket stor risk att vi hamnar på stan någonstans. Så här såg det ut i somras när vi festade till:

Inga kommentarer: