fredag, december 05, 2008

Myskväll


Har varit på härlig middag på Berget. Mamma och pappa reser till Argentina den 22:a, de jävlarna. Det roligaste måste ändå vara att de börjat på tango. Ikväll visade de sina färdigheter. Tyvärr har fotografen (jag) inte fattat mig på blixtjäveln.

Och så var det paybacktime. När jag var liten gjorde mamma ett fin jularrangemang. Det var jesusbarnet i krubban, de tre vise männen, Maria och hela kittet. Allt stod på bomull och mamma hade festat till det med marsipanfigurer. När jag var liten var jag galen i socker. Tidigt varje morgon smög jag upp. Första morgonen åt jag upp marsipanfigurernas fötter, andra natten deras ben, tredje natten deras midja och så vidare. Mamma upptäckte det hela när endast figurernas hattar och huvuden återstod. Då fick jag skämmas och har sedan dess blivit tråkad för det här. Idag när jag var på Fricks kände jag att det var dags att ge igen, därför köpte jag tillbaka ett gäng marsipanfigurer så här 20 år senare.


Så har vi de här sötnosarna, Isis är den vackraste katt jag sett men tyvärr också väldigt tråkig. Hon är som luft. Men fin. Som många snygga brudar helt enkelt. Ett fint yttre men ingen charm.

Är lite orolig för Stefan, han knorrar över att han håller på att bli sjuk. Om det är så, då är det på tiden. Han har nämligen inte varit sjuk sedan vi blev tillsammans. Synd bara om det skulle fucka upp morgondagen. Nåja, han har tagit en öl nu i alla fall. Han måste ju liksom palla i morgon, framförallt sedan vi fick reda på att Rolandz ska uppträda.

Inga kommentarer: