torsdag, december 04, 2008

Älskade kollegor

Idag fyllde Sune på jobbet år. Jag firade det hela med att bjuda ut Sune på fika. Tyckte också att det var en bra idé att skicka ett massmail till alla 25 på företaget och uppmana dem till att gratta födelsedagsbarnet. Det hela slutade med att Sune inte kunde jobba för att det ringde hela tiden. Undra vad chefen tycker om det? Hihi.

Sen har vi vår lilla Andreas. Han ger mig ett gott skratt minst en gång om dan. Fumligare får man leta efter. Varje halvtimme när han ska ut och röka så har han ner min eller Sunes jacka, oftast båda två. Paraplyerna och vantarna brukar också ryka samt de två Mora IK-flaggor som sitter i anslutning till klädhängarna. Förra veckan kom han till kontoret och skämdes. Han skulle fota grejer åt en annonsör som har en inredningbutik med mycket glas. Hade han bara frågat mig så hade jag hjälpt till, för han borde ju kunna ana var det skulle barka. Jo då, Anderas river en massa glassaker som går sönder. Jag, Åsa och Svempa storknade av garv när vi hörde det. I dag var det dags igen - hos samma annonsör. Anderas sätter sig på hennes julpynt. Mohahaha. I love him.

I morgon ska jag träffa resten av kollegorna på huvudkontoret. Redaktionsmöte och möte med alla avdelningar. Skoj!

Inga kommentarer: