måndag, december 15, 2008

Koka soppa på en spik

Jag älskar soppor. De är goda, sunda och lättfixade. Idag hade jag absolut noll matinspiration och mådde lite illa. Efter powernap var det dags att ta tag i dagens middag. Inget i skåpen. Då tog jag fram en gammal klassiker; tomatthaisoppa. Man steker en gul lök, vitlök en masse och slår sen på två burkar krossade tomater och en burk kokosmjölk samt två hönsbulongtärningar. I like it hot så då kör jag även i en hel del chili. Lite vatten och så låt det koka så länge du har tid att vänta. Mixa och voilá - mumsfillibabba. Idag fanns det dessutom nybakat matbröd.

Har mått dåligt flera dagar och idag insåg jag vad det måste vara. Och nej, inte en bebis i magen som många tror. Nej bimbon i mig har varit i farten. I torsdags när jag skulle ta ur vänsterlinsen så hittade jag den inte. Antog att jag tappat den och gick och la mig. Vaknar fredag morgon och känner mig lite skum. Lite vind liksom. Nåja åker till jobbet men fortsätter känna mig vind, plus att jag ser lite dåligt. På eftermiddagen när det är dags för p-festmake tar jag ur linserna. Och hittar två linser i ett öga! Men inte i vänsterögat utan i höger. Fattar noll men antar att jag måste ha tagit ur vänsterlinsen när jag i själva verket tog ut den högra dagen innan. Plötsligt är det fyra linser i omlopp och jag har ingen koll alls. Nu måste det blivit så att jag har två vänsterlinser i, därav illamåendet. Inte så konstigt kanske eftersom jag har dubbelt brytningsfel på vänsterögat. Jo, ska gå till oprikern och reda ut det här i morgon.

1 kommentar:

Alex sa...

Hahahahahhaha fiiii fan vad roligt Fia!