torsdag, december 04, 2008

Lite jul i alla fall


My favourite. Rosa handgjord pappstjärna från Kaplagården kost och hantverk. Mamma hade den länge men insåg tillslut att den hör hemma hos mig. Det är jag glad för. Än så länge är denna skönhet förpassad till gästrummet men den kanske får komma ner inom sinom tid.


Det här fluffet vet jag inte riktigt var jag ska hänga upp - men I love it så någonstans blir det.


Så kom äntligen designpallen på plats. Jag är så lycklig över den. Tack snälla mamma och pappa.


Till och med fröken väldigt ickegröna fingrar har en julblomma som är fint arrangerad i kruka med mossa. Bästa svärmor är ett blomsterproffs och denna vackra amaryllis är ytterligare ett bidrag till vår flora från henne.


I like it simple. När Åhlens säljer dessa enkla stakar för 69 spän minus 30 procent i rabatt köper jag fyra.


En stjärna från fjolåret hänger med även i år. Egentligen är den inte med belysning men som tur är har man ju en elektriker till sambo.


Dessa barstolar beställde jag de 15 oktober från handladesign. Tre till fem dagars leveranstid stod det. Igår fick jag dem. Men, som tur är var de värda att vänta på.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken cool orginell julstjärna. Gillar de små hjärtana som hänger på den. Finns den i röd/vinröd... skulle passa såååå bra i mitt vardagsrum:)

Kram
Sol Jenny

Anonym sa...

Hej! Måste säga att Ramses är väldigt lik min ena renrasiga norska skogkatt. Min är lite ljusare i pälsen och vit på magen. Väldigt söta kissar! :) Han gillar inte heller snön utan trippar i spår som andra gjort, fastnar han nånstans så klagar han högljutt.

Sofia sa...

Anonym: där ser man :) Ramses är faktiskt 50 procent norsk skogskatt och resten perser. Han blir mörkare så fort det blir vinter men är alltid, precis som din vit och go på magen (hans favvisplats att bli killad på btw :))

Anonym sa...

Ja det är lite lustigt att det ofta står i böcker att katter inte gillar att bli kliade på magen. Undra vilken katt de stött på? Båda mina älskar att bli kliade på magen :)