måndag, december 22, 2008

Fyy faaan...

... det är faktiskt sjukt synd om mig. I morse när skulle sätta på mig högerstöveln så sa det pang. Sen blev det svart och så vaknade jag till sekunden senare med ryggskottet from hell. Tajmat in i minsta detalj så här två dagar före julafton. Som tur är har bästa svägerskan tillika sjukgymnasten Therese kommit hem och ho fick komma och klämma på mig lite. Nu har jag blivit ordinerad att röra på mig, verklige precis vad jag vill. Inte. Men med lite droger går ju allt. Fick nyss likt ett kolli bli påklädd av Stefan och sen stappla runt på gården för att få lite frisk luft. Sen skulle kollit duscha under assistans. Nu har jag blivit nerbäddad i soffan igen och ska kolla på film nummer tre eller SATC-avsnitt nummer sju.

Snälla Gud eller tomten. Kan jag inte bara få vakna upp i morgon och det här i borta? Det är faktiskt det enda jag vill. Lovar att aldrig gnälla mer, på att YSL bästa concealer inte finns i Mora, eller att jag inte hittar de perfekta svarta stövlarna, eller för den delen att Stefan inte lyckas lägga tvätten i rätt korg. Jag ska aldrig gnälla mer. Lovar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

...den friske har många önskningar, den sjuke har bara en...

Hoppas allt blir bra, krya på dig och GOD JUL!!!

Anonym sa...

Åååå va drygt. Hoppas det ger med sig. Här får du en liten julkram att värma dig med så länge
*KRAM*
Sol Jenny

Sofia sa...

Tack för de fina orden :) De är precis vad jag behöver.