lördag, december 20, 2008

Glögg och rim

Jag bara älskar julrim. Det är så kul. Har nu rimmat till alla kvällens klappar. I dag är det nämligen lilla julafton på Berget i Orsa med anledning av att mamma och pappa åker till Argentina på måndag. Jag och Stefan, Ludde och Ida, Lena och Folke samt farbror Olle ska kalasa. Är nu lite lördagsmysig; dricker glögg, slår in paket och lyssnar på jullåtar. Snart är det storstädning också.

I går var det galet trevligt. Linda hade dukat upp härliga glöggtillbehör och så blev det givetvis Singstar. Några förfester senare hann vi med en havtimme på krogen innan efterfesten tog vid. Kom dock hem vid tresnåret då jag gick loss på Finn crisp innan jag kröp ner hos Stefan. I morse var det festkommittémöte hos Carina där vi fick hemgjorda arraksbollar och skratt. Jörgen klädde ut sig i baddräkt. Väldigt festligt. Efter ett möte förra julen gick vi ut i peruker, det bestämdes idag att vi måste göra det snart igen.

Nepp, nu ska jag värma Blossa spetsad med rom.

Inga kommentarer: