tisdag, december 09, 2008

Kaffe och brasa

Idag har varit en dramadag och jag var så arg ett tag att jag såg svart, vilket inte händer så ofta. När det väl lugnat sig kom favvisarna Åsa och Svempa. Min kära sambo var ledig idag och kom därför och joinade oss på lunch på Lönnkrogen som bjöd på himmelsk smörfisk. En timme efter lunch tyckte jag att det var dags att ta ut några efterlängtade ledighetstimmar. For hem, svirade om till mysoutfit och kröp sen ner i soffan med mina killar. Vips sa det, sen sov alla.

Efter att få ha stått ut med den jävla Samsungen i två veckor kom den så äntligen tillbaka, min lilla silvriga. Ny! Blev riktigt chockad när telefonaffären sa att jag inte gjort något fel utan fick en ny rakt av. Nu kan jag äntligen skriva sms och ringa upp rätt personer. Aldrig mera Samsung.

Eftersom vi ändå var i sånt kvalitetstidsmood så passade vi på att laga en riktigt god middag och tände upp kaminen och alla ljus. Sen var det premiär för vår nya kaffemaskin som vi nu äntligen bestämt oss för. Den har fått bäst i test i många test och jag förstår varför - kaffet är underbart gott. Stefan är inne på kopp typ fem så vi får se om han kan somna senare.

Nu ska jag bestämma mig för om jag ska se film eller krypa ner i Hästen med en massa tidningar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.maklarhuset.se/ViewObjekt.aspx?objektid=473518&view=Images


I hallen hänger en designerpall sån som du har...

Karin sa...

Tror du Frans har julpynt i husvagnen?

Sofia sa...

Karin, han kanske har kiss som pynt. I hink. Haha.