tisdag, oktober 02, 2007

Tisdag

Igår var jag förvisso seg men rätt glad. Idag är jag pigg men inte särskilt glad. Så där som vissa dagar kan vara. Nu är allt ett irritationsmoment. Allt jag ska göra är jobbigt o.s.v. Hoppas verkligen att det bara är mitt morgonhumör som fortfarande håller i sig och att jag snart blir glad och energisk igen.

I vårt badrum uppe är så retro att det nästan inte är sant. Tapeterna sattes upp på 1960-talet och består av gröna och blåa blommor i rutsystem. De är så där riktigt 60-talsskrikiga. Och liksom stressande. Eftersom vi ändå ska göra om så bestämde vi oss för att måla bort de hysteriska blommorna i går. Det blev självklart vitt. Nu är det lite bättre. Tur att vi snart ska blåsa ut hela huset och göra om. Efter ommålningen blev jag så slut att jag somnade framför Ernst nya "Första, andra, tredje!".

Nu måste jag ta och boka hotell inför vistelsen i Stockholm. Det blir antingen Clarion på ringvägen eller Nordic Sea vid Vasaplatsen. Hm. det ska bli så skönt att bo på hotell. Faktum är att jag kommer att bo på hotell fyra nätter i rad. I just love it. Men gud vad svullen jag kommer att bli efter alla hotellfrukostar. Hehe.

Inga kommentarer: