onsdag, oktober 31, 2007

Sälen, köksritningar och en vanlig onsdag

Det är så skönt att ibland fara iväg på dagslånga reportage. Man får liksom komma iväg och se lite nytt. Igår var en sån dag. En Sälen-dag. Med sommarsulor var jag lite nervös över om silverfaran skulle klara studnande vinter. Men plusgraderna kom och resan dit gick snabbt. Alla som åkt sträckan Mora - Sälen vet att det kan vara lite halvjobbigt i dåligt väglag. Fram kom jag i alla fall och det är något visst med att vara i Sälen på hösten. Det är liksom lugnet före stormen. Det byggs, fixas, planeras inför det som komma skall. Så även igår. Presschefen Caisa tog mig med på guidad tur bland nyheterna. Riktigt kul och dessutom nyttigt även för privata bruk. Sälen är ju så stort, och det finns så många anläggningar, torg, områden och så vidare. Jag tog ett beslut om att jag ska åka till denna pärla oftare, det är ju bara några mil (åtta).

Till lunch mötte jag upp Linda på fantastiska FOOD. Supertrendigt i anslutning till Skilodge. Vi njöt av en välllagad havskatt till lunch och pratade om ditten och datten. Linda hade som vanligt sjuhundra järn i elden så efter 45 minuters lunch rusade hon på nästa möte. Innan det bestämde vi att det blir parweekend i Sälen under skidprovarhelgen. Kommer bli helt fantastiskt roligt. Jag tänker vara på Spa och skippa skidåkningen. När Linda for tog köksmästaren hand om mig och vi gjorde ett matreportage som nog är det coolaste jag gjort. Ever. De kommer även att vara med i Allt om Mat i vinter, men hey - Magazin är först ut.

Igår kväll var jag helt slut efter den händelserika dagen i Sälen. Försökte hjälpa sulldrutten Stefan med att hitta hans telefon som är borttappad. Vi gav upp och började istället rita på vår undervåning. Riktigt ambitiösa var vi och ritade med hjälp av svart tejp upp var bänkarna och grejerna skulle stå. Det största problemet är hur vi ska få till köksön på bästa sätt och hur vi ska rita vårat ascoola badrum för att optimera utrymmena. Tur att Stefans köksritande kompis kommer och hjälper oss idag.

Idag är det så där råkallt. Usch och fy. Jag ska ge mig ut på fältet igen och riktigt bävar för det. Vill. Vara. Inne. Ikväll måste jag fixa med mitt "extrajobb". Har absolut ingen lust alls. Men - cash is king. Så vad gör man inte. Igår ringde de från Hästens och sa att vår säng är klar. Jag längtar ihjäl mig till den 11 november när vi ska hämta den i Stockholm. För att inte tala om hur mycket jag längtar efter att slänga mig i den och sova. Det kommer att bli lovely.

Inga kommentarer: