fredag, oktober 19, 2007

Lunch med älskling

En gång i veckan brukar jag och Stefan försöka äta lunch ihop och idag är en sån dag, det kommer således bli veckans bästa lunch. Eftersom det är mycket jobb, husbygge och annat får man ta vara på stunderna. Igår bestämde vi oss för att inte göra något annat än att ägna oss åt varandra. Stefan ville promt spela bowling så vi gjorde det. Under en timme hann vi med fyra serier. En serie fick vi samma poäng, resten vill jag inte prata om. Klart är i alla fall att jag har träningsvärk i vänster skinka idag. Hur bra tränad är den skinkan då?

Fredagar brukar kännas så roliga men idag känns det bara som vilken dag som helst. Jag brukar längta hem till mat, vin, Idol och mys. Ikväll kommer det någon och gjuter våran källartrapp så det blir nog inte så mycket av det jag brukar längta efter. Det blir nog så att jag får se Idol själv. Tristaste. I morgon ska jag sitta med i en jury i fem, sex timmar. Det ska bli kul faktiskt, men hade det behövt vara så många timmar? Jag behöver mer ledig tid.

Inga kommentarer: