måndag, oktober 29, 2007

Härlig helg

Helgen började bra i fredags med smarrig musselsoppa och en flaska vin. Därefter följde Idol där jag tycker att fel person åkte ut. Evelina tillhör förvisso inte mina favoriter men hon är hundra gånger bättre än Andreas. Skönt också att se att Marie lagt ner sin porrfilmslook mot en mer sofistikerad. Efter Idol och Fredag hela veckan somnade vi i lagom tid. Väldigt skönt.

Lördagen inleddes med en skön powerwalk i höstfriska luften. Jag var tokseg innan men efter 1,5 timmes raskt promenerande var man igång. For ner på stan och mötte upp Anna. Vi ägnade ungefär en timme åt att försöka fundera ut vilke strumbyxor som egentligen är bäst. Jag panikshoppade också ett par skor som var för små. Bra jobbat. Väl hemma igen blev det bråttom, alltid så. Stefan skulle på rockkonstert och jag på fest. Det blev en silverklänning, assnygg, från Vila som blev kvällens outfit. Vid sju körde snälla grannen Maria in mig till Anna i stan där kvällen roligaste fest gick av stapeln. Det var ett riktigt glatt gäng som samlats hemma hos Anna. Jag kände endast en sedan tidigare och det var värdinnan själv. Det blev många drinkar på Baccardi Coco, Melon och Razz. Jag stod för kvällens bartenderi och tydligen gjorde jag ett bra jobb för alla var i riktigt fin form, haha.

Kvällen på Parken kan beskrivas med ett enda ord. Kö. Det var kö in (fast den slapp vi iofs), kö till garderoben, till toan, till baren. Kö överjävlaallt. Jag tappade, som vanligt, bort mitt sällskap men hittade rask ett nytt. Sedemera också min darling och vi hade riktigt roligt. Jag börjar på riktigt bli gammal för även denna helg valde vi att åka hem lite tidigare. Mest för att slippa köerna ut och taxikön. Iställetd rog vi med granngrabbarna på efterfest där jag stekte hallomi och sen somnade med partyklänningen på. Vaknade igår, utvilad, inte särskilt bakis och dessutom hade vi en timme extra på grund av vintertiden. Igår blev det en riktig mysdag på tu man hand. Jag älskar de dagarna.

Måndag och ny vecka. Jag har sååå mycket att göra. Vet inte riktigt hur tiden ska räcka till men det löser sig nog. Det är väl bara att sätta igång, antar jag,

Inga kommentarer: