onsdag, oktober 31, 2007

This is Kitzi


Herregud vilken rolig eftermiddag jag har haft. Hängde med djurskötarna Kalle och Susanne i Björnparken. För det första så är det alltid lika roligt att träffa Kalle och Susanne (jag hade ont i magen när jag for hem) och för det andra så är det alltid lika kul att se på djuren "backstage". I somras anlände de sibiriska tigrarna Kitzi och Tungu. Jag har inte tagit mig för att åka och hälsa på dem men idag var det så dags. Och vilken syn! Jag var alldeles till mig. De är så fina. Och stooora. Dessutom ska de bli avsevärt mycket större när de är fullvuxna. Kitzi och Tungu gjorde min eftermiddag. Framförallt när de fick kött (häst, som Kalle precis sågat sönder), då blev de som tokiga. Men betedde sig ungefär som Ramses gör när dte vankas fläskfilé eller scampi.

Inga kommentarer: