måndag, oktober 15, 2007

Big no no för gatumusikanter

Vissa saker är väldigt skönt att slippa med Uppsala/Stockholm. Som gatumusikanter till exempel. Vi har varit förskonade från det. Tills nu. Exakt hela dagen har nån stackare stått med sitt dragspel på parkeringen mitt emot redaktionen. Uppenbarligen har denne musikant spelat ganska högt för jag har, vare sig jag velat eller inte, fått lyssna hela dagen lång. Nu är jag så less på det. Det kan inte vara någon särskilt lukrativ rörelse det där gatumusikanteriet. Egentligen är det mest synd om dem.

Nu väntar jag besök från världens bästa lillebror Ludde. Han är hemma på visit några dagar och då tänker jag passa på att hänga med honom. Jag har dock lite svårt att känna igen honom.. han har nämligen blivit en smalis och gått ner 27 kilo i sommar. Bra jobbat brorsan!

Nu vill jag bara ha en skinnkjol. Jag kan inte leva utan den. Tyvärr kom jag på det lite sent för den jag spanat in på Lindex (?) är slut i webbshopen och kommer inte in i butiken i Mora. F a n. Det är en skinnkjol to die for, perfekt. Och så där enkel och snygg. Jag måste få tag i den. Det bara är så. Tills vidare spanar jag på nya stövlar.

Inga kommentarer: