torsdag, oktober 25, 2007

Hysteri, välgörenhet och kap

Jahapp, då var det invigt. Jag, Sune och Johnny begav oss till dramat strax före elva för att titta på hysterin. Längs hela gågatan köade småbrudarna och de tragiska som tagit med sig barnvagn (själv förstår jag inte hur man kan usätta sitt spädbarn för det, men det är en annan femma). Så kom någon ut och klippte bandet. Då blev det tryck bland småbrudarna och barnvagnarna. Herregud, de 100 första fick ju 200 att handla för. Är folk så jävla giriga? Vakterna fick rycka in och det var ju en himla tur att de där kravallstaketena fanns. Själv äntrade jag den nya butiken först när kön lagt sig och alla småbrudar, som i alla fall inte har några pengar, hade dragit. Det blev ett riktigt kap i form av en vit lång skjorta. Den satt som ett smäck. En välbehövlig tjocktröja samt en massa strumbyxor inhandlades också. Och lite krafs. Nöjd.

Dagen välgörenhet blev fem lotter som en dam från Röda Korset kom in och sålde. Man kunde vinna broderade dukar. Fast det var ju inte därför jag var med. Så klart. Jag tycker det är roligt med "goda gärningar". Man känner sig så nöjd liksom. Bland annat så brukar jag hjälpa en gammal dam här i porten bredvid med att få in rullatorn i trapphuset. När man ser att hon blir så där glad så blir man själv så där glad inombords.

Alla som jobbar som skribenter/journalister/reportrar osv. vet att det finns vissa texter man bara inte vill skriva. Och så blåser man upp det och liksom drar på´t. Så har jag det idag. Stackars mig. Det är bara att äta upp avokadosalladen här brevid och göra mig av med problemet. Hua.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag undrar om du skulle vilja rekommendera något trevligt ställe att äta på i Mora? Lördag kväll är tillfället. Tack på förhand..

Sofia sa...

Hej Linneá. Självklart ska jag ge dig det. Moras absolut bästa ställe, enligt mig, är Lönnkrogen. Det är trevlig och kunnig personal, maten är alltid bra och om man är intresserad av vin så har de ett stort och gott utbud. De vågar ta ut svängarna lite matmässigt och det är inte "pepparstek eller biff med bea" som dominerar menyn, som på så många andra ställen i Mora. Lönnkrogen är mitt tips. Kan kanske vara idé att boka bord på tel 0250-38880. Restaurangen huserar i St Mikael Hotell på fridhemsplan. Lycka till! Mvh, Sofia

Anonym sa...

Tack ska du ha! Jag kan säga på förhand att jag och min syster kommer att bli nöjda, efter att hon på Lönnkrogen läste upp menyn och vi pratade lite. Ha det gott!

Sofia sa...

Linneá.. hur blev middagen? Vore roligt att veta vad du tycker.

Anonym sa...

Ljuvlig biff rydberg, rejäl portion, fyra olika sorters salt att ha på brödet, som var hembakt och gott, uppmärksam och trevlig personal, mysig inredning. Proppmätta och nöjda gav vi oss av ut i moramörkret som var utan monster för vår del... "ler"

Sofia sa...

Det var härligt att höra :) Helt rätt att skippa monstren, det gjorde jag också. Gick ni till Parken då?