tisdag, oktober 09, 2007

Snabb badrumsmakeover och hattprovning

Jaha, då var det tisdag. Jag vet redan nu att den här veckan kommer att gå i en rasande hastighet. På torsdag har vi stor "Varje vecka-fest" på Orsa Bowling. Dit kommer mellan 100 och 150 av våra annonsörer och samarbetspartners. Jag ska nog snacka lite från scen så jag är lite nervös. Men mina (nästan) 60 poäng i retorik får dammas av så ska jag nog klara det galant. Innan torsdag ska jag försöka göra klart det nummer som vi nu producerar. Det är snabba puckar nu när vi går ut varje vecka. Men jäkligt kul ändå.

Igår gjorde jag en minimakover av vårat lilla badrum. Tidigare var det en ugly as hell-tapet som nu är övermålad i en fin vit färg. Det känns ganska meningslöst att fixa till eftersom vi snart ska riva men det är ju så mycket roligare att vara i badrummet om det är lite tillpiffat. I alla fall så satte vi upp ett ganska snyggt badrumsskåp med spotlights. Jag dammade av en gammal indisk sarong i cerice som blev en schysst liten gardin. Eftersom jag haft en cerice badrum så hittade jag lite annat att piffa till med. På golvet la jag en tjock, mysig vit barumsmatta och som pricken över i:et så passade mitt vita Carl Malmsten-bord perfekt i badrummet. Den är nu fullbelagd med alla mina skönhetsartiklar. När jag var klar med minmakeovern var jag så där rånöjd som man kan vara ibland. Nu ska jag gå och shoppa snygga handdukar i cerice och grönt (golvet är grönt) och förvaringburkar. Sen kommer det att vara ännu snyggare.

Dagens första repa gjordes hos en modist. En modist är en hattmakare och vi pratade hattillverkning, hattrender och annat. Jag fick också prova en massa hattar och det var sååå kul. Jag blev till och med sugen på att shoppa loss en. Får se hur det blir med det men det blir nog ett kul reportage.

Nyss ringde Peter på Elon om vår offert på vitvaror och annat till köket. Jag är spänd av förväntan! Blev alldeles lycklig när jag fick se det ursnygga setet med kyl, frys och vinkyl på mässan. Det kommer att bli klockrent. Nu ska jag strax rusa för att få offerten.

Inga kommentarer: