tisdag, oktober 16, 2007

Äntligen skomakare!

I helgen tog jag mig en titt på min bunt stövlar. De såg för sorgliga ut. Ett par hade hål i vardera klack, på ett annat par var skinnet på sidan av klackarna liksom avskavt. En högerstövel sviktar när jag går. På det stora hela var samtliga pa ri akut behov av renovering hos en skomakare. Då jag brukar lägga ner ganska mycket pengar på stövlar (skulle till exempel aldrig få för mig att köpa något annat än mjukt skinn) så känns det onödigt att slänga stövlarna efter en säsong. Dessutom är de snygga och, inte minst, ingångna så att de passar mina fossingar perfekt. Jag tog över skomakaren i Moras lokal när jag flyttade redaktionen förra sommaren så jag trodde att jag skulle få lov att åka långt med mina stövlar. Sen fick jag nys om att det faktiskt finns en skomakare - i Fu. Fu av alla ställen. Vi brukar skämta och säga att det går lika snabbt att åka förbi Fu som att uttala Fu. Haha. I alla fall så åkte jag och mina stövlar dit idag på förmiddagen och nu kommer de inom ett par dagar tillbaka som nya. Jag längtar! När jag ändå var där passade jag på att göra en lite guide "så håller du dina stövlar snygga i vinter". Jag gillar verkligen när man slår två flugor i en smäll.

Idag har det inträffat något som aldrig tidigare inträffat. Sofia Westman har med sig matlåda till jobbet. På riktigt så har det aldrig tidigare hänt. Det känns lite spännande att få äta matlåda. Jag är dessutom urled på all äta-ute-lunch-mat.

Idag ska jag på möte med resten av juryn som på lördag ska utse lite olika saker vid en Företagarmässa. Det ska bli kul!

Inga kommentarer: