fredag, oktober 26, 2007

Kylig fredag

Minus fem grader i morse. Brrr, det är min enda kommentar. Tur att min handy man fixade strömmen till uthusen igår så att vi kunde ansluta båda bilarna till kupé- och motorvärmarna. Jag var rejält less på att först stå och skrapa och sen sitta och frysa. Idag var bilen varm och mysig.

Igår agerade vi i förebyggande syfte, jag och Stefan. För att slippa fredagshandlingshysterin så begav vi oss till Ica Matekonomen redan igår. Redan innan handlingen var jag trött och hungrig. Ingen bra kombination. Som vanligt ska Stefan stå och prata med precis alla vi träffar och jag får således dra runt på vagnåbäket själv och fylla den med varor. Tillslut var jag riktigt irriterad men som tur är dök Karin upp då med söta Maya och Freya. När man ser de där gullungarna försvinner alla negativa tankar. Det blev en dyr mathandlingsrunda men nu är det fullt i kyl och frys. Det är så skönt. Bästa köpet var lätt ett nät blåmusslor som jag ska koka upp med massa gott idag. Perfekt fredagsmiddag som fulländas med ett glas torrt vitt vin.

I morgon väntar först lite jobb på dan, håller på med ytterligare en tidningsproduktion på "fritiden". Såå trist att behöva göra sånt på lördagar men det hinns inte med på vardagar. I morgon är det också utgång på schemat. Egentligen skulle jag gått på rockkonsert (?) med bland andra Hammerfall, men jag hade av flera anledningar ingen lust så vi sålde biljetten. Nu får Stefan gå själv med sina polers. Själv tänker jag ägna mig åt drinkprovning med Anna i hennes tjusiga våning med utsikt över vackra Siljan. Efter det blir det någon slags tillställning på Mora Parken. Nu letar jag efter den perfekta outfiten. Har varit less på kort kjol ett tag men nu känner jag att det är dags igen. Tyvärr har nog Mora inte så stort utbud. Men jag ska ge det ett försök later on. Nu ska jag sätta det sista i nästa veckas nummer och sen börja planera nästa.

Inga kommentarer: