torsdag, februari 01, 2007

Älskade Audi

Det kan verka ganska töntigt att jag döper det här inlägget till "Älskade Audi", och det är det också. Men jag kan inte låta bli att reflektera över att jag faktiskt blir lycklig av att köra den där bilen. Igår lånbytte nämligen jag och snälla pappa Cooper mot Audi. Nog för att jag gillar min lilla röda men den är ju inget mot den stora röda. Jag och Stefan kom på för en tid sedan att vi skulle byta bilar. Nu har två två hyfsat nya bilar och en gammal dut (den kallas så, Volvon från nittonhundrafrysitfast). Det känns ganska onödigt att ha två nya bilar när Stefan ändå inte använder sin på jobbet. Vi kom snabbt på att vi ska göra oss av med de två nya bilarna och köpa en kombi (haha, jag vet hur det där uppfattas). Vi var snabbt överens om att vi nog skulle kunna tänka oss pappas bil. Pappas Audi A4, 2,0 TQ från 2006. Den är världens bästa bil, och då har jag kört en hel del olika bilar. Faktum är att vi är rörande överens om att vi ska ha den bilen. Först började vi spåna i om vi skulle gifta oss och önska oss bilen av mamma och pappa i bröllopspresent. Men man kanske inte ger bort bröllopspresenter i 300 000 kronorsklassen? Igår fick Stefan testköra vår blivande bil så nu är han också fast. Nu börjar en intensiv övertalningsfas för att få köpa loss bilen till ett bra pris av pappa. Hahahaha.

Idag ska jag åka till Sälen och besöka en älgpark. Det ska bli spännande. Parken ligger längst bort i Sälen, vi snackar vid norska gränsen. Det kommer att bli en lång resa. Det är så skönt att det är torsdag, för snart är det helg! Hurra. Och trots att vi ska trycka tidning på måndag så är läget under kontroll. Förhoppninsgvis behöver jag bara jobba ett par timmar på söndag. Och då är ändå Stefan på match.

Inga kommentarer: