tisdag, februari 13, 2007

Bortgjord.

Jag är för rolig. Håller för fullt på med Vasaloppsnumret och har fått en lista namn på intressanta personer av Vasaloppsgeneralen. Vid kranskullenumret stod en Eva och vid kransmasnumret en Lars. Smarta Sofia drar genast slutsatsen att Eva och Lars är kontaktpersoner åt kranskullan och kransmasen. Jag försöker ringa Eva, som inte svara, så istället ringer jag Lars.
– Hej, Sofia Westman här på Magazin Dalarna.
– Hej.
– Du, i nästa nummer av Magazin har vi stort Vasaloppsspecial och tänkte så klart ha med kranskullan och kransmas.
– Okej, va kul.
– Ja, och jag tänkte kolla med dig som har koll på kransmasen om det finns möjlighet att träffa honom och kranskullan tillsammans.
– Ja, eh, det ska nog gå. Eva är ju på JSM nu fram till lördag söndag någonting.
– Okej, men kransmasen då?
– Eh, ja alltså det är ju jag det...
– Oj, jag trodde du var en kontaktperson till kransmasen.
– Haha, nej alltså det är jag.
– Okej, förlåt, jag trodde att Rolf Hammar gett mig numren till kontaktpersonerna.
– Haha, nej, det är vi.

Sen fortlöper samtalet och jag håller på och dö av pinsamhet. Jag tog för givet att Eva och Lars var kontaktpersoner för att Lars och Eva inte är några särskilt ungdomliga namn, och kranskullan och kransmasen brukar ju vara i 20-årsåldern. Fan va pinsam jag är. Undra om kranmas-Lars fattade att det var därför jag trodde att han var en kontaktperson? Senare under samtalet kommer jag på att jag inte vet vilken sport denne Lars sysslar med (det är ju alltid nån sporttok som får vara kranskulla och kransmas).
– Eh, vilken sport är det du håller på med?
– Ja, alltså det är längdskidor.
– Ok, ja du får ursäkta jag har inte så bra koll på det där.

JÄVLAR vilken seriös framtoning jag måste ha.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha, ja, undrar vilken sport han håller på med... :D