fredag, februari 23, 2007

Brännmärkt.

Igår när jag hade visat min lägenhet så hände en konstig grej. Jag gick på parkeringen och hade precis tänt en cigg. Helt plötsligt var ciggen borta. Var fan tog den vägen, tänkte jag. Efter ett tag känner jag en ytterst obehaglig känsla på magen. Tänker: shit, har jag fått in ciggen innanför kappan? Mycket riktigt. Det har jag. Inte bara innanför kappan och inte bara innanför tunikan. Utan innanför det understa linnet, direkt på kroppen. Ciggen har alltså färdats från min mun, ner i min taighta kappa och sen, förmodligen via klyftan, passerat bh:n och lagt sig till rätta på magen. Ni kan ju sjävla tänka er hur skönt det är att ha glöd på magen. Jag får panik och bokstavligen sliter av mig kappan samtidigt som jag skriker. Sen försöker jag liksom lufta ur ciggen genom att dra ut tröjorna och skaka på mig. Inget händer. Det gör ännu ondare och börjar lukta bränt. Stoppar ner handen, bränner mig lite, men får tillslut ut glöden. Det blir helt lugnt. Jag blir helt chockad. Vad hände liksom? Borstar bort aska från magen och konstaterar att jag får ett inte så snyggt brännmärke på magen. Tänder ciggen och åker därifrån. Alla boende på Fridhemsplan som såg incidenten igår vid 17-tiden - snälla, säg inte till någon hur roligt det såg ut när en blondin plötsligt sliter av sig kappan och luftar tröjan. Tillåt mig att skratta högt åt mig själv istället - HAHAHAHA.

Inga kommentarer: