måndag, februari 26, 2007

Lyxmåndagsmat, styrelsemöte och shopping.

Nu ska vi snart ha styrelsemöte med Magazin. Vi har bestämt att ibland bjuda in en gäst på våra möten som kan ge lite ideér och inspiration. Idag är det premiär och först ut är Per Frisk, chefredaktör på tidningen Hälsa. Per är också en god vän till familjen och väldigt tokig. Faktum är att han är helt galen, fast på ett bra sätt. Jag har under dagen suttit och funderat på vad jag skulle bjuda på till förtäring. Kändes så där kul att gå och köpa nån trist sallad (utbudet i stan suger balle). Jag ville inte helle rbjuda på nån trist Kina-mat eller så. Lösningen låg helt plötsligt framför mig på bordet - Lönnkrogen (som köpt bannern på förstsidan). De har supernajs mat. Jag ringde chefen Uffe, som f.ö. är en riktitg skön filur, och frågade om han kunde svänga ihop lite plockmat. Självklart kunde han det. Snart kommer jag att åka och hämta lite kyckling- och laxspett, vitlöksbröd, olika ostar och korvar, cheesejalapenos och annat smått och gott. Vilken jävla lyxmåndagsmat. Mums!

I Alla hjärtans dags-present fick jag av Stefan ett supertjusigt set från Björn Borg i vitt och guld. När jag tvättat trosorna en gång släppte allt guld. Bra jobbar Björne Borg! Fick så klart byta av snälla Tin (kompis och butiksbiträde på Kompis där de var köpta) som också var min persnoliga shoppare idag. Jag provade loss och kom ut ur butiken med en klänning, en kofta och ett par örhängen. Man ska komma ihåg att jag nästan lovat Stefan att inte köpa fler klänningar (den här månaden har jag redan köpt fyra). Men de är ju så fina. När jag senare gick en till runda på stan hittade jag ytterligare en klänning. Men den ska jag nog inte gå och köpa förrän i morgon. Jag är en klänningstjej.

Resten av styrelsen, plus Johhny och Sune, ska senare gå på hockey, Jag pallar inte med. Var borta varje kväll förra veckan. Bara längtar efter en måndagshemmakväll. Först en sväng förbi lägenheten. Jag lääär ju börja packa ihop mina saker liksom. Jag orkar inte. Kanske tar vi det i mrogon istället. Mycket troligt.

Förra veckan hällde jag kolasås i örat på Stefan. Denna veckan blir det något nytt hyss. Jag älskar hyss. Roligaste är att man fryser in någons besticksamling när man är hemma hos någon på fest eller liknande. Tänk hur förvånad vederbörande blir när denne ska äta dagen efter. Var är besticken liksom? Och när denne väl hittar besticken så är de infrysta. Hysteriskt roligt, Jag och Stefan planerar att genomföra bestickkuppen hos någon av hans kompisar snart. Som hämnd för laxhistorien.

Nu ska jag hämta mumsmat!

Inga kommentarer: