tisdag, februari 06, 2007

Tidningen är här!

Magazin nummer 35 har landat på redaktionen. Det är alltid lika spännande. Ibland brukar nämligen tryckeriet klanta till det med tryckningen. Denna gång var det dock perfekt, något som gör mig mycket glad.

Jag har haft en riktig grosshandlarlunch idag. Med Linda. Hon är grym, både proffsig i sitt arbete och väldigt rolig privat. Hon är glamour, trots att hon är två barnsmor. Och glamour behövs i Mora träningsoverallsland. Det gläder mig också med snygga blondiner som är duktiga på det som de gör. Power. Vi åt inte bara en smarrig kyckling utan diskuterade också affärer och jag fick lite affärsrådgivning. Linda intervjuade också mig till kompetensbanken dit företag kan vända sig om de vill ha styrelseledamöter. Kul att bli tillfrågad! Jag ska få åka på styrelsekurs i Tällberg i mars. Spännande!

Nu ska vi ha redaktionsmöte. Och jag fick lov att koka kaffe, det är alltid krig vem som ska få göra det. Ingen vill så det slutar oftast med att jag får ställa upp. Inför nästa nummer ligger vi riktigt bra till ekonomiskt, bättre än någonsin. Riktigt kul!

Ikväll bär det av till Orsa för tisdagsmiddag med mor, far och älsklingen. Vi ska planera lördagens 100-årsfest. Det är nämligen så att jag, pappa och Ludde i år fyllde 100 år tillsammans, vilket fyndige pappa kommit på att vi ska fira. Jag slipper all festplanering i form av matlagning men måste tydligen ställa upp med kul aktiviteter på festen. Får se vad det blir... Kan f.ö. bli en intressant fest för det kommer en salig blandning människor. Senare ikväll ska vi också röja lite i Stefans hus för att få plats med lite mer Sofiasaker. Känns helt sjukt att vi ska flytta ihop. Fast sjukt på ett bra sätt. Bara vissa saker som ska väck.

Nepp.. mötedags!

Inga kommentarer: