måndag, februari 26, 2007

Frysa in spaghetti?

Jag vill börja med att klargöra att min älskling absout inte är snål. Inte det minsta. Tvärt om, han är generös som få. Därför är den här historien ännu roligare. I går när jag, Stefan och grannen Hasse ätit thaimat så fanns det thaigryta kvar men inget ris. Stefan skulle, som vanligt, ha matlåda. Först tänkte han koka nytt ris men sen kom han på en sak. Han hade nämligen lite fryst pasta i frysen. Fryst spaghetti? Jag och Hasse skrattade så att vi nästan ramlade av stolarna. Jag frågade mig hur han hade lyckats frysa in spaghetti utan att jag sett det och kunnat hindra honom. Det är F Ö R B J U D E T att frysa in pasta. Alla har råd med pasta. Dessutom kan väl inte pastan vara så god när den varit fryst? Dessutom är det ju ganska lätt att koka pasta om man ska ha. Jag och Hasse var sammanfattningvis som två frågetecken. Stefan lackade tillslut ur för att vi mobbade honom så mycket. Han tog ur pastan ur frysen och hällde på thaigrytan (dessutom ska thaigrytan ätas med jasminris, inte med pasta). Han fick sin matlåda. Och vi ett gott skratt.

Inga kommentarer: