tisdag, april 10, 2007

Påsken i bilder 2


Åh, va skönt med långfredag tänkte jag på skärtorsdagens kväll. Planerade att sova ut och mysa och ha det bra. Klockan 06.45 ringer Stefans jävla telefon. Inte nog med det, han svarar också (senare skyllde han på att han trodde att han försovit sig till jobbet). Det visar sig vara en bekant till honom som är på lyset och vill ha skjuts. Alla som känner till mitt morgonumör kan ju gissa hur glad jag var över samtalet. Faktum var att jag blev så arg att jag både började grina och stormade ur sovrummet. Slet på mig powerwalk-outfiten och gav mig ut på en 1,5 timmarspromenad. När jag kom tillbaka hade ilskan runnit av mig och husfriden var återställd.

Efter en äggig frukost var det dags att åka till Stefans familjs stuga i Garberg. Där var även resten av släkten och dessutom en drös bekanta. Trevlig stämning.. och en hel del fest.

Här är min härliga svärfar Folke som njuter av solen på den lilla verandan i stugan.

Inga kommentarer: