torsdag, april 19, 2007

Dumplings


Det finns små kinesiska knyten som kallas dumplings. Jag åt dem första gången i Paris för några år sedan och tycker att de är väldigt goda. När vi besökte China Town fick jag givetvis tillfälle att beställa in dumplings. Stefan tyckte så klart inte om men det var ju ganska bra, för då fick jag äta alla själv.

Idag blev det inte dumplings utan parmesanpanerad fisk med fetarisotto, basilikacreme och rödlökschutney till lunch. Jag bara älskar Lönnkrogen. Dessutom ska schyssta Ulf som driver stället göra matreportage med mig i morgon. Vi ska laga den lunch som Ulf lagade till självaste konungen och Silvia när de besökte Mora förra veckan. I alla fall så var dagens lunch utsökt och lunchsällskapet Anna, marknadschef på Vasaloppet, väldigt trevlig. Det är kul att det finns fler skärpta blondiner i den här stan, om man säger så :)

Inga kommentarer: