tisdag, april 10, 2007

Blått hår

Igår besökte jag min snälla och duktiga frisör Robert. Robert håller fortfarande på och utbildar sig men är riktigt grym med saxen. Faktum är att han är den enda som får röra mina lockar. Igår passade jag på att smita till salongen där han jobbar medan Stefan roade sig med att tvätta bilarna. Robert skulle göra blonda slingor på mig så att jag skulle bli lite vårfin. Efter ursköljning la han i någon slags behandling som gör håret helt underbart. Grejen är bara att behandlingen är lila och Robert och jag nog snackade lite väl mkt när den satt i. Vi gick vidare till klippning och han klippte håret rätt mycket och framförallt "sanerade" lite runt ansiktet. Haha. Jag var asnöjd! Tills jag skulle sova... när jag borstar tänderna upptäcker jag att en slinga i luggen är blå. Blå BLÅ B L Å! Jag får panik och börjar grina typ. Ringer i panik till Robert som säger att det bara är lite av behandlingen som sitter i och att det går bort efter några tvättar. Jag tvättar luggen två gånger men inget händer. Gråter mer och lägger mig sängen - Stefan tröstar. Sover inget - tänk om mitt hår är förstört? I morse ser det lite bättre ut. Nu verkar det nästan ha gått bort helt. Tack, gode gud.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill ha blått hår. :(

Anonym sa...

varför ska man vara så hemskt fast med sitt hår? blir det dåligt så färgar man ju bara om det, det växer ju ut igen.
Vill med ha blått hår!!!