onsdag, april 25, 2007

Idag blir jag kanske husägare

Snart kommer Stefan hit och vi ska bege oss till en bank. Där ska vi kanske skriva på ett lån så att huset äntligen blir vårt på riktigt. Jag vill dock kolla med en annan bank först så det kan hända att jag blir bromskloss och att det således får vänta ytterligare nån vecka. Hur det blir återstår att se.

Igår gjorde jag en minimakeover av köket. De flesta killar är ju inte särskilt hemma på det där med inredning. Inte heller min kille. Istället för en salig blandning av färger så är nu köket vitt. Jag bytte ut krukor, gardiner, mattor, lampor och - framförallt tog bort alla jävla maskiner som stod överallt. Maskiner som; kaffebryggare, espressobryggare, brödrost, toastjärn och annat. Det enda som fick stå kvar är Stefans ölpump (jepp, han har en egen som serverar kall härlig öl varje dag om man vill). Vattenkokaren lämnade jag också kvar så att jag slipper rota i skåpen varje gång jag vil ha mitt mintte. Köket blev inte som nytt men det blev en avsevärd förändring. Till det bättre. Nu börjar jag bli riktigt sugen på att göra om invändigt. Men, först ska fasaden göras om. I sommar ägnar jag mig åt att rita kök och badrum samt beställa material till dem. I september börjar Extreme Home Makover i Långlet. Jag är boss.

Nej, måste rusa!

Inga kommentarer: