torsdag, april 26, 2007

Lunchshopping

Jag har egentligen fått shoppingförbud efter NY-resan, men som Alex så fint uttryckte det "man får ju blodad tand och vill bara shoppa ännu mer". Hon är klok, Alex. Efter en vinångad lax med lyxig potatiskaka och hummersås på Lönnkrogen med Jonas och Thomas så begav jag mig ut på stan. Tre påsar senare hade jag shoppat både underkläder, brun-utan-sol, leggings och en ny superconcealer från Lancome. Lancome är bubblare på min favvislista, de gör himla bra grejer. För nåt år sedan så förstod jag varför vissa märken är dyrare än andra. Och efter det blev det inget mer Max Factor, Isadora, Rimmel, LÓreal och andra skitmärken. Grejen med de dyra är också att de räcker mycket, mycket längre eftersom de är drygare. Likadant med schampoo, jag skulle aldrig använda nåt av alla schampoon och balsamer som finns i matvaruaffärerna. När jag gjorde det så gick det åt två förpackningar i veckan på mitt tjocka hår. Nu har jag gått över till Redken eller Kerastase. Visst, de kostar lite mer men är mycket bättre och räcker mycket längre. Samma pengar i slutändan. Gud vilket meningslöst blogginlägg, egentligen.

Inga kommentarer: