onsdag, april 02, 2008

Skön seger igår

Det var en fullproppad helg som på lördagen nådde sin kulm när blivande makarna Jemthans (haha) åkte på hockey i Leksand med äkta makarna Wallin. De sämre delarna av kvartetten, det vill säga Stefan och Micke, skulle hålla på Leksand i "Slaget om Siljan". Jag och Ulrika visste naturligtvis bättre och matchade våra blonda kalufser med Moras röda fina tröjor. Det blev en hetsk kamp mellan rött och blåvitt även om vi röda fick lov att erkänna att det var ett jävla tryck i Ejendals Arena. Någon kommentator hävdade till och med att det var svårslaget även i elitseriemått mätt. Men nu var det kvalserien och det blev för oss röda till att dränka våra sorger med allehanda alkoholhaltiga drycker. Leksans vann med 2-0 mot Mora. Några Leksandsfans övervägde att konvertera efter kommentaren att "Mora har mycket snyggare brudar än Leksand". Detta var en klen tröst och vi åkte hem.

Igår var det returmöte. Eftersom inte så planerande jag hade missat att man kanske skulle säga till marknadsavdelningen om man ville ha biljetter - i tid - så var givetvis alla slutsålda. Istället visades matchen i vårat vardagsrum på en av alla våra onödiga betalkanaler. Det var tre röda - jag, svärmor och svärfar, mot familjens svarta får leksningen. Efter pikar, lite hetsk stämning och hot om att få sova på soffan ordnade Mora upp det hela genom att vinna. Kändes väldigt skönt (roligt att jag börjat bry mig om laget nu lagom till kvalserien nnär de är på väg att åka ner).

Igår kom våren till Mora men idag är dessvärre den gråa gråzonen tillbaka. Vårens ankomst firade jag med ett hett pass stryka på morgonen följt av lunch och shopping med försäljningschef Åsa. Det hela toppades med att jag fick med mig en väldigt snygg grå jacka (har letat väldigt länge) samt ett par jeans med extremt hög midja. Fikade med Tin, åkte hem och upptäckte att laxen var sur, ändrade middagsplanerna till kebabsallad och avslutade med hockey. En väldigt bra tisdag.

Igår läste jag ut tjockboken av Connelly och somnade och vaknade tio timmar senare. Jag sover så mycket! Idag ska jag välja ny bok och åka och göra dagens träningspass på löpbandet. I eftermiddag ska jag Tin ge oss ut på hennes prinsessor i skogen. Ska bli så härligt med en ridtur. Vi får dock ta det lite lugnt eftersom Tin får en liten bebis i augusti. Det ska bli så kul och hon är så fin i sin lilla mage.

Inga kommentarer: