tisdag, april 29, 2008

Snart Valborg

I morgon är det Valborg. Om jag fortfarande hade bott i Uppsala hade dte idag varit Kvalborg för min del. En kvalborg spårade så till den milda grad att det höll på att inte bli nåt firande för min och Carros del. Jag får sjukt mycket flashbacks när jag tänker på Valborg och Uppsala, men i morgon kommer jag inte vara på plats för första gången sedan 1999. Nästan så att jag får lust att slänga mig i bilen och åka dit men jag tror att det får bli grillning och rosé hemma i byn istället. Kanske se en majkase för första gången sedan 1999.

Idag har jag haft en down-dag. Var på kontoret halva dagen och städade i allt som hopat sig när jag varit borta. Puh. Hann också med en lunch med boysen på Hörnet. Ville helst åka hem och gömma mig långt ner under fluffiga täcket men styrde istället bilen till gymmet. Efter ett ben- och magepass samt laxsallad (eller rättare sagt det som blev över av den rökta laxen efter att Ramses fått sitt) känner jag mig redo för tisdagskväll. Snart kommer Skåran och vi ska ge oss ut på en härlig power walk i solen. Det är så varmt och skönt.

I helgen och kommande vecka skulle jag egentligen varit hästvakt men fina Rondo är halt. Han får gå i hagen och jag får inga härliga ridturer. Stackars mig. Får hålla till godo med guldfaran, jävlarns va kul det är att cykla.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag står där på Birger med en drink i handen och väntar ifall du ångrar dig...