onsdag, april 23, 2008

Årets godaste macka och årets jobbigaste so far

Har nyss tagit mig igenom ytterligare ett avsnitt av "Barnmorskorna". Det är med blandade känslor man tittar på det där. Skräckblandad förtjusning, skulle man kunna säga. Idag var det en bebis som dog i magen. Tårar. Tänk att lämna BB utan bebis? Fy fan. Stackars mamma och pappa som fick göra det en gång innan jag kom till världen.

TV-kvällen bjöd också på "Frusna män söker kärlek" (eller var det värme de sökte, don´t know). Jag bara älskar såna program även om jag skäms så att jag vill krypa genom golvet och försvinna. Stefan och jag gömde oss bakom varandra när det var som värst. Men, jag kommer sitta bänkad 20.00 varje onsdag.

Dagen började med färd till Sälen. På ett bageri där fanns Micaela som i morgon tävlar i Mack-SM i samband med gastro Nord på Älvsjömässan. Micaela var världens gulligaste och inte minst så bjöd hon på sitt SM-bidrag. Typ den godaste jag någonsin ätit. Känn på de här ingrediernserna:
Bröd bakat med bland annat hjortron och kesella
Lokalproducerad färskost
Ruccola
Rökt renkött från det lokala slakteriet
Lokalproducerad getost (favvis)
Hjortron- och äppelchutney.
GODASTE. Nu hoppas jag att Micaela kammar hem allt i morgon.

Den största bedriften för dagen är att jag äntligen har vågat mig på att springa utomhus. Tidigare har det varit intervallträning på bandet ni gymmet. Idag drog Stefan med mig ut i solen innan middagen. Kändes så där att ge sig ut med en som är topptränad och typ kan springa två mil otränad men jag gjorde klart för honom att vi skulle springa i min takt. Sju kilometer senare, utan en enda gå-paus var vi i hamn (eller i alla fall hemma på gården). Jag kände mig skakig men såååå nöjd. Nu blir det fler rundor på Selja- Långletsvägarna.

Nu är det film-tajm i Hästens. Nya färgglada satinlakan - I love them!

Inga kommentarer: