torsdag, april 24, 2008

Vinkreativitet

Då sitter vi här vid köksbordet. Jag har ett glas rött till tillhanda och Stefan en öl. Nu är vi produktiva och kreativa så det heter duga. Jag har skrivit ihop mitt framträdande till på måndag och Stefan har rett ut alla deklarationsfrågetecken (hatar allt vad fastighetsskatt, vinsskatt och allt annat skit heter) och nu räknar vi ut vad vårt kök kommer kosta allt som allt. Satte kaffet i vrångstrupen idag men för en gångs skull av rätt anledning: bänkskivan från Wasasten kostade mycket mindre än vad vi trodde den skulle göra. Känns nästan som om vi slår till på den.

Idag jobbade jag på jobbet för första gången på länge. Det var riktigt roligt och alltid kul att ta emot all beundrar post, sånt gör att man blir sugen på att jobba full time igen. I morgon ska jag jobba en timme, storstäda huset och sen förbereda helg. Känns som om det måste bli grillning i morgon, har varit sugen hela veckan. Sen väntar eventuellt födelsedagskalas om vi orkar. På lördag har Linda E en liten tjejsammankomst som jag nog ska på och på lördag är det murkelfrossa hos Westmans på berget. Alla förutsättningar för en bra helg mao.

Inga kommentarer: