fredag, april 04, 2008

Skönaste fredagen

Igår var det mycket som var festligt. Det blev inget Spa, ingen hemlagad middag eller tidig avfärd från Mora. Istället blev det spontanmiddag på Cafét i Älvdalen med vin. Jag och Malin var de enda på haket och gissa om jag blir förvånad när Karins Micke kommer in, som annars bor i Stockholm. Det visade sig att han spelade in TV i Älvis. Jag gillar såna där otippade möten för det känns så konstigt. Konstigt på ett roligt sätt (flummigt, jo).

Efter torsdagmiddag med vin körde snälla fina Hannah hem oss till Kattåsen där det vankades mer vin och framförallt en massa tjatter. Struparna behövde tydligen fuktas ofta av allt prat för helt plötsligt var vi i finform, sjöng Singstar och festen avancerade från två deltagare plus en hund till som mest sex deltagare och en hund. Malins syster Emma var med och när hon ville ut på galej lovade jag och Malin att ta hand om hennes treåring på fredagsmorgonen. Efter några få timmars sömn vaknade jag klockan åtta i morse av att en treåring står bredvid mig och säger "Moster, vi måste väcka henne". Sagt och gjort. Sen blev det Mora Träsk-dvd (precis vad man vill höra morgonen efter) Pippi-film, lek, bus och mer lek för Svea med de två bakfulla pratkvarnarna (som dock inte tjattrade lika mycket idag). Svea får av mig utmärkelsen världens härligaste unge. Hon är speciell som få och härliga än härligast.

När vi avancerat från mysbyxor till klänning åkte vi mot thaigatuköket och efter det mot Mora. Kändes oförskämt skönt att checka in på Spa. Vi myste i bubbelpoolen, drack god fruktjuice (utan sprit) och åt frukt. Sen väntade en härlig alginpackning och ompyssling av två spa-tjejer. All bakishet försvann och jag kände mig pånyttfödd.

Hemma i soffan igen däckade jag och Ramses med lösgodispåse big size. Nyss kom två besvikna hockey-huliganer hem från Leksand-Rögle (Leksand förlorade mot sop-Rögle med 8-4, mohahaha) och de ska nog dränka sina sorger nu. Själv ska jag somna i hyfsad tid för att i morgon bitti gå upp i tid och träna armar och rygg med Pamela. I morgon kommer typ en halv ko. Jag har nämligen beställt 40 kilo kött som i morgon levereras det hela. Vi har laddat med fryspåsar. Räknar med en smarrig biff som lördagsmiddag, mumma.

Inga kommentarer: