onsdag, april 09, 2008

Var tog min vår vägen?

Så j ä v l a tråkigt att det ska fullkommligt välla ner snö. Jag lackar ur. Inte ens katten vill gå ut och inte heller jag. Hade dock bokat ridning med Ullis i förmiddags. Var så skönt att slippa ländtäcken och annat vintertjafs i lördags när vi red men idag var det på med det igen. Rondo och Emil har fått sina snösulor borttagna (det var ju typ vår) så efter ett tag fick de finfina styltor i hovarna. Rondo höll på att stupa nån gång men vi klarade oss från vurpor och det blev en trevlig ridtur - trots vädret.

Efter ridturen åkte jag till löpbandet på Toka. Har nåt så jävulskt ont i framsida lår och det värkte varje löpsteg jag tog men tack gode gud så släppte det på jobbigaste nivån. Nu känner jag mig lite mindre stel och tänkte fira det med att lägga mig i horinsontiellt läge ett tag och ha en läseftermiddag. Före det disk, tvätt och städ. Blä. På riktigt så ska jag skaffa städhjälp nu när det dessutom är avdragsgillt. Linda har det och det verkar bara så skönt!

Inga kommentarer: