torsdag, april 10, 2008

Fullträff

Jag blir så jävla sjukt nöjd över mig själv när jag får till en riktig fullträff i köket. Idag var en sån dag. Trots minimalt med ingredienser hemma så fick jag verkligen till det: sambal- och honungsglazerade kycklinginnerfileér, dinkelpasta, vitlöks- och balsamicomarinerade färska champinjoner och till det en sallad på hericot verts och rostade pinjenötter. Svängde också ihop en sås av det kvarvarande av sambal- och honungsglazen. Recept a la´ Fia (jag använder mig för övrigt aldrig av recept om jag inte bakar) Det var bara så gott! Det här kommer jag göra igen. Om jag kommer ihåg vad jag gjorde, det vill säga.

Idag har jag gått en riktig match med en skitig källare. Men nu är den ren. Hatar källare. Hoppas vi är klar med det andra snart så att vi kan börja med prpjekt källare. Det lär väl bli någon gång på 2020-talet. I alla fall så är jag trött efter all städning och kommer nu däcka i soffan.

Inga kommentarer: