tisdag, april 08, 2008

Kock och snickare

För en gångs skull lyckades jag idag besöka badhuset i Mora utan att det varken var skolklasser eller utvecklingsstörda där. Det var lugnt, skönt och tyst. Och så glest med folk. Jag kunde ha en egen bana för mig själv utan att tampas med alla andra simmare. Passade också på att sola och, för att använda ett slitet uttryck, så kände jag mig som en ny människa när jag lämnade simhallen.

Har nyss lagat kanske världens godaste hemlagade laxbrugare med wasabimajo och grönsaker. Nu ska jag byta yrkeskategori och gå från kock till snickare. Det är tydligen några spikar i det gamla golvet som måste slås i om vi ska lägga in det nya. Vad har man på sig när man snickrar? I have no idea.

Hoppas, hoppas att Mora vinner ikväll. Ska lyssna på det hela på radio (hur ofta lyssnar man på sport på radio liksom) medan jag snickrar.

Inga kommentarer: