måndag, augusti 23, 2010

Hektiskt.

Jag frågar mig igen, vad gjorde jag innan jag fick barn?

Just nu har jag tre kids. Stella, Harry och Uno. De tre härjar hej vilt med varandra. Vi snackar inte en lugn sekund. Där kattungarna är, där är Stella. De är i gardinerna. De är på kontakterna. De drar eller busar med lampsladdar. De jagar mina fötter. De är överallt och det är så jäkla kul. Men hektiskt, man somnar garanterat på stört när det blir kväll.

Förutom att jaga katter och bebis så har vi hunnit en del annat i helgen. Stefan har kontrollerat växlingar i Vasastafetten medan jag, Stella och hennes mormor och morfar skulle besöka en marknad med lokalproducerat i Orsa. Sånt gillar vi, men vi gillar inte att marknaden stängde tolv, typ en timme innan vi anlände. Det fick bli en lunch på Brödboden istället. Italiensk sallad, väldigt bra sådan när den väl serverades (en timmes väntetid, tur att man har tålig bebis).

Lördag kväll var det festligt värre i Långlet. Och roligt värre med kombinerad inflyttnings,- kräft,- grill,- vasastefett- och grannfest och Jenny och Jerker. Delux band spelade som aldrig förr och det var en riktigt rolig tillställning.

I går var en slappardag. Jag blödde näsblod för första gången i hela mitt 27-åriga liv. Det var det mest dramatiska som hände. Ja, och så körde jag över ett och annat muslik med gräsklipparen.

I dag har jag varit seg, men det finns inte tid till att vara det härhemma. Så det har varit full rulle. Stella och jag har varit och hälsat på de tre hästar som går på bete bredvid där vi bor. Så roligt att se hur överlycklig hon blir när hon ser djur av olika storlek. När pappan kom hem gick vi en bit in i skogen för att se om vi möjligtvis kunde hitta nån kantarell men det var önsketänkande, uppenbarligen. Fick traska hem med tom korg och istället för nåt med kantareller blev det hemmgjord falafel. Spiskummin, koriander, vitlök... Mmmm.

Nu väntar jag hem maken som är och lirar innebandy. Sen ska jag snöra på mig promenadskorna och stoppa i iPod-lurarna i öronen. En sprillans ny playlist väntar, liksom kvällsol. Underbara powerwalks!

I kväll säger jag hej nostalgi. Fångarna på fortet liksom... jag tänker snelugg med mycket spray i, skjorta med avklippta ärmar, Levi´s 501, fredagskväll, popcorn och Vira blåtira-läsk. Jag tänker 1995 och det bästa program man visste. Så coolt också, att vi äntligen fick Fyran på Berget i Orsa (innan det spelade min farbror i Sthlm in Fångarna på fortet åt oss, känn på den haha). Nostalgi, var det ja.

Slänger in lite bilder sen. Någon har lekt bort min minneskortläsare. Jag gissar att det är en blond, liten person.

2 kommentarer:

Maria sa...

Håller med, nostalgi! Ska självklart bänka mig framför tv'n alldeles strax och se vad Gunde och Agnetha har att erbjuda.

Låter kul med alla bebisar där hemma!

Karin sa...

Åh, den där power-walken borde jag verkligen också ta... Svårt när man är ensam hemma med sovande barn... Ja ja. Kanske imorgonbitti innan mannen sticker till jobbet!

Kan man få önska ett recept på falafeln kanske? Lät inte helt fel!