onsdag, juni 02, 2010

Idyllen

Sicket väder det varit den här veckan. Jag går varje förmiddag. Stella sover vagn, jag lyssnar på musik. Solen skiner, fåglarna kvittrar, det är grönt och blommorna luktar gott. Då kan jag inte låta bli att förundras över hur lyckligt lottad jag är. Som har en sån underbar dotter, som bor i ett underbart hus i en fantastisk omgivning. På landet, alla barn borde få växa upp så. I går under promenaden vaknade Stella till av att en tupp gal, hur roligt är inte det. Känner mig också oerhört privilegierad som får vara hemma en tid som denna. Älskar´t!

Som om det inte vore nog med idyll så åkte jag och Stella i går efter lunch till ett ställe som andas ännu mer på landet-idyll. Läde. En liten, liten by i skogen några kilometer från där vi bor. Det är bara några få bofasta där några av dem är familjen Morell. De har ett fantastiskt hus i fantastisk omgivning och dessutom massa fantastiska kor. Jag älskar kossor! Och dessa var sociala som få. Marina är det som är fru i huset och de har lilla Lovis som är fyra månader.



Agneta och Linus var också på Lädevisit.



Stella var först fascinerad av kossorna. Sen blev hon rädd när de råmade. Men jag tror hon var trött av alla intryck för hon somnade som en stock i bilen hem.








Efter Lädebesök och mellis lämnade vi Stella hos sin farmor och farfar ett par timmar. Det var dags att göra stan med hendlingslista inför Mallis. Solskydd var det viktigaste. Vi köpte UV-dräkt och solskydd. De kan ju ta betalt för sånt. En flaska solskyddsfaktor kostade 190 spänn. Sjukt. Fick även med oss bikini till mig, kläder till Stefan och lite annat smått och gott. Avslutade med att äta kebab innan vi hämtade upp little miss sunshine igen. Känns så bra att det går så bra att lämna henne. Hon är lika glad när vi inte är med.

I dag ska jag fixa och dona en massa. Det drar ju ihop sig! Ska börja med att städa, det är terapi. I kväll ska jag grilla, det är bestämt. Kalvfärsburgare får det bli. Kanske med chevrékräm och hembakat hamburgebröd. Mums!

1 kommentar:

Karin sa...

ÅH GUD vad skönt det hade varit med en solresa nu... Även om vi har en del sol här hemma med. Jobbar heltid igen så de lediga dagarna är få...

Vi var till Kreta när Alice var dryga sju månader. Mys. Dock blir det som du skrivit en hel del skugg-häng men vad gör väl det. Hoppas flygningen går bra! Kan tipsa om att ta med alvedon och näsdroppar... Just in case liksom. Men det är säkert inga problem med en gofis som Stella :)

Ha en skön semester!!!