fredag, juni 18, 2010

På smällen!

Nejnejnej, inte jag. Men denna donna:



Egentligen var det tänkt att hon skulle paras med en ragdoll... men varje gång vi kört iväg henne till en sån så slutar hon löpa och verkar inte alls må bra. Det är ju något onaturligt över att stänga in två katter x antal dagar på en liten toalett för att det ska bli renrasiga ungar, helst om kattmamman inte vill ligga. Vi löste det genom att hon fick vara ute som vanligt när hon löpte sist. När vi kom hem från Mallis var det solklart att Isis ska få ungar, troligtvis i mitten av juli runt den 15:e. Åh vad jag längtar! Har drömt i hela mitt liv om att ha kattungar hemma. Ska njuta varje sekund. Kommer antagligen att ha väldigt svårt att släppa iväg dem till nya familjer sen, om jag känner mig själv rätt. Nåja, det får bli ett senare problem. Har redan bra folk som visat intresse och det gläder mig!

7 kommentarer:

Jenny sa...

Tack för att du skrev receptet på rabarberjordgubbspajen här, nu har jag gjort den, kalasgod!

Anonym sa...

Gud va roligt med små tussiga ungar! Tänkte faktiskt på det häromdagen. Måste komma förbi och gosa lite med dem sen, de är ju helt underbart ljuvliga! =)
Kram Agneta

Anna sa...

Såg en liten bild på erat staket, superfint. Vet du vad det är för dimention på "pinnarna" som är mellan stolparna?

Lotta sa...

Ah men tack!! :D
Ja,jag håller med att hon var lite stel men ändå bra på nå vis...att hon tar en massa prover iaf :).
Hoppas verkligen inte att du är allergisk eller har nå annat fel!!

Nästa vecka vet jag inte riktigt hur det ser ut..Patrik har semester så vi funderar på att ta en tripp till furuvik :). Vi hörs av för en träff måste vi styra upp iaf! :) Kram och trevlig helg!

Jenny sa...

Och min syster, som inte brukar gilla efterrätter, hälsar att det var den godaste hon ätit. Om du inte sett filmen Julie och Julia så tycker jag att du ska se den. Tror helt enkelt att kommer att gilla den.

Tin sa...

Tack för igår morsan :)

Jessica sa...

Å vad mysigt! Vi har haft tre kullar och det var lika underbart varje gång!! Men som du säger, svårt att lämna ifrån dem, först behöll vi en från första kullen. Och när denna hona fick kattungar behöll vi ytterligare en!! =) Så tre generationer har vi haft här hemma!! =)

Härligt ni verkar ha haft det på Mallis förresten! Nice! =)


Kram kram