måndag, juni 21, 2010

Jag har en känsla...

... och den är att det kommer att bli en fantastisk vecka. Jag bara vet det.

Först börjar vi med slutet av den vecka som var. I fredags eftermiddag mötte jag upp mina kollegor på Bladet. Vi drack bubbel och åt färska jordgubbar på redaktionen innan vi promenerade till Parken för mat på nya bowlingen. Helt okej mat. Väldigt trevligt sällskap. Vidare åkte vi till Strand och drack riktigt goda drinkar. Tin och Henrik mötte upp och det blev en riktigt trevlig kväll. Blev dessvärre medtjatad på Wasa och det blev precis samma visa som förra gången: Jag går in, tar något att dricka, inser att jag inte gillar stället och går sedan ut. Gjorde exakt samma sak på BP och tog sedan en taxi hem till de finaste.

Lördag och staketsnickring till trappen ner till källaren. Stefan och Folke är överjävligt bra på att jobba på snabbt. Själv gjorde jag marängbottnar och kokade lemon curd till kvällens middagsbjudning med svärföräldrarna och svägerskan/faster/gudmor som är hemma i Dalom på semester. Jag bjöd på grillad entrecote, grillade grönsaker, ungsrostad färskpotatis, min goda basilika- och citrosås samt ört- och vitlökssmör.
Själv såg jag mest fram emot denna:



Pavlova är en helt underbar sommardessert. Och så enkel. Det var till den jag använde min hemmagjorda lemon curd och toppade även med vispad grädde, färska jordgubbar, rostad flagad mandel, citronmeliss och florsocker.

Efter maten spelade vi spel. Jag, svärfar och Therese spöade Stefan och svärmor.



Söndag morgon kände jag för lite vardagsromantik så jag gjorde i ordning en frukostbricka och gav Stefan frukost på sängen. Mysmysmys! Älskar för övrigt denna bricka som är optimal för sängfrukost. Från Mio.



Roligaste katterna som nu blivit bästisar. Så kul att se när de jagar varandra och lever rövare i trädgården. När vi var på Mallis rapporterade Emelie, som tog hand om katterna och bodde här, om att Ramses börjat sova i mina ännu oplanterade gummikrukor. Han ser för rolig ut!



I går tog vi med oss hela Stefans familj och drog till Stackmora trädgård. Vi köpte tio rosenbuskar av det vackraste slag. Längtar som en tok tills rosorna växer upp. I veckan ska jag gräva ner dem och göra i ordning rabatten. Kul!

Little miss sunshine har så klart varit sitt vanliga superglada jag i helgen. Även i går när jag kände att hon började bli varm. Feber men det gör henne inte så mycket. I morse runt 39 grader men hon är lika glad för det. Just nu sover hon i vagnen och jag ska plantera mina nya fina pelargoner.

1 kommentar:

Caroline sa...

Basilika ch citron är det bästa jag vet, skulle du inte kunna bjuda på receptet på såsen? Mvh