lördag, maj 29, 2010

Väck

I dag har jag varit väck. Tröttheten gör sig påmind hela tiden och jag riktigt längtar efter att de ska kolla upp vad som är galet. Det har varit en riktig mysdag, för mig och Stella i alla fall. Jag fick lite sovis, till elva, och när jag steg upp kom Folke och han och Stefan satte igång med att lägga sten ute. Det blir så bra! Fick hjälp av snälla grannar också, vi har stenproffs nästgårds. Vilken lyx! Själv ägnade jag mig åt att baka. Det blev en rabarber- och jordgubbskaka samt en ljuvlig focaccia med fetaost, vitlök och massor med färska örter från min köksträdgård. När det var färdigbakat bjussade jag på sen lunch med det som bakats samt grillad korv. Efter det däckade jag med Stellis och det var sååå mysigt. Var dock ännu mer väck efter tuppluren. Men det är ju bara att gilla läget. Har blivit ompysslad av min fina S nu på kvällen. Hoppas att jag vaknar och är mig själv i morgon.

I går hade vi som vanligt trevligt med våra kära grannar samt den utflyttade grannen Hans. Vi grillade kalventrecote och åt med bakad potatis samt ört- och vitlökssmör. Mmmmm. Jag hade även slängt ihop en rabarberpaj och den ska ni få receptet på, för det är den absolut godaste paj som finns. När vi ätit oss proppmäta satte vi igång med att spela spel. Som jag skrattade! Blev mycket tok och en del hemligheter innan vi la ner. Jag har så fina och roliga vänner!

Kom nyss på att jag nästa lördagkväll sitter på en balkong på Mallis med min lilla fina famlij och Karin och hennes fina familj. Så galet skönt det ska bli med solsemester. När jag insåg att det är mindre än en vecka kvar till avfärd fick jag också lite packpanik. Packning till en bebis kräver planering. Och jag som alltid packar för mycket ändå. Hur ska detta sluta?

2 kommentarer:

Fru Mallis sa...

Det får inte sluta som med mig och mamma...vi fick betala 500:- extra på Arlanda..när vi skulle checka in.Inte värd det alls..hade så jäkla mkt saker med mig...Ella grejor.Nu kommer jag bara att packa det nödvändigaste..tunna kläder.
Köpte förresten den där strandtunikan på H&M idag-det blev den rosa..fanns ingen i svart..Kramar

Elin sa...

Hoppas ni får en toppenresa :)