torsdag, maj 13, 2010

Kristi flygare!

Sååå skönt och välbehövligt det är med långhelg just nu. Har varit hektiskt den sista veckan. Jag har jobbat med två olika projekt - samtidigt som jag varit hemma med Stella. Det har gått bra, eftersom gullungen är så obeskrivligt snäll och nöjd. Jag kan jobba bredvid henne när hon leker. Lyx! Och kul, det har verkligen varit kul att vara kreativ och produktiv. Det mår jag bra av. Och så uppskattar jag om möjligt ännu mer att bara vara. Vara med Stella, Stefan och missarna. Det är livskvalitet. Så har jag det i dag. Vaknade efter sovmorgon med en puss. Stella sov middag i vagnen på altanen och Stefan hade gjort grillade mackor, riktigt god latte och tänt ljus. Mysfrukost för föräldrarna.
I dag gör det mig inget att det regnar. Har längtat efter en tv- och soffdag så det är precis vad vi har i dag, jag och Stella i alla fall. Pappan och farfar/svärfar snickrar altanräcke. Äntligen! På vår gård ligger också två grushögar modell större. De ska bli underlaget till vår nya stenaltan, gång och uppfart som ska få tjusiga stenplattor på sig till veckan. Kommer bli så snyggt!

Sen sist har vi också besökt Rättviks marknad. Många pratar ju om det där som nån slags höjdpunkt och eftersom varken vi eller Matilda och Tobbe hade planer i lördags så drog vi dit. Det var det värsta jag varit med om på länge. Så mycket skit på så liten yta har jag aldrig skådat. Så mycket skräp alltså! Vi orkade knappt trängas oss igenom hälften av skiten. Sen åkte vi hem igen. Den största behållningen, och kanske enda, var langosen vi åt till lunch. Matilda och jag köpte även ekologisk getost för 200 spänn och den var så god, så av den anledningen var det väl kanske värt besöket. Till Rättviks marknad åker vi nog aldrig igen.

I övrigt var förra helgen lugn och skön. Vi röjde källare, eller fortsatte röja källare. Det tar aldrig slut. Nu lägger vi källarprojektet på is till regniga semesterdagar/höst och då ska det bli klart, hemma-spa:t. Ser mig själv framför mig i bubbelpoolen, med dyr ansiktsmask, avslappnande musik, dimmrad belysning och tända ljus. Så ska jag ha det i höst.

I går kom regnet när vi var på oxfilégrillning hos svärisarna. Stella nattades i vagnen med pyjamas och overall. Framåt ett skulle vi gå hem i den blöta natten. Regnskydd på vagn, på oss och paraply och det var riktigt mysigt. Väl hemma lyfte vi över Stella till sin säng och klädde av overall - utan att hon ens vaknade. Perfekt bebis. Det bådar gott för sommarens grillningar.

Nej nu ska jag laga lunch till altanräcke-snickarna.

Här följer ett helt gäng med bilder på Tellan och en på hennes bästis, Isis.










7 kommentarer:

Linda sa...

Hon är ju sååå söt eran lilla prinsessa =) Tycker faktist också det var mysigt med regn idag, synd bara på prommisen. men den tar vi de närmsta dagarna. Kram

Emelie Björck sa...

Vilken sötnos ni har!
Tänk vad kul om det fanns sådana gunghoppsaker för vuxna också..som man bara kunde få vara i och inte ha några bekymmer eller måsten.
Trevlig långhelg!
Kram E

Anonym sa...

Sååå söt att man dör den där gullungen :) /emelie

Caroline sa...

De ska verkligen blir jätte trevligt imorgon, jag är så laddad =) Kram på dej goding.

Anonym sa...

Hej Sofia!
Gud va Stella är söt, galet söt faktiskt! Jag tycker att våra flickor ska leka nån dag...det skulle va kul, så kan mommorna kanske ta en kaffe under tiden!
Hoppas allt är bra med er!
Kram Kattis

Åsa sa...

Sötaste Stella!!!Sådan mor sådan dotter. Så himla söt och så stor hon har blivit...Längtar efter Er.
Kramar i massor

Sofia sa...

Tack alla för fina kommentarer. Hon är en riktig goding!

Kattis: Gärna fika nån dag! :)