torsdag, maj 06, 2010

Årets äckligaste

Det var rätt äckligt nyss. Eller nej, det var äckligt så in i...

Jag har bäddat ur sängkläderna och låter kuddar och fluffigt dubbelduntäcke luftas under dagen. Stefan kommer hem och ropar "Sofia" med den där rösten. Den när man vet att det är något galet. Går upp och möts av Stefan som står och hulkar i mitt dressingroom. Någon av våra kära renliga katter, som aldrig kissar, bajsar eller spyr inne, har lagt av den äckligaste pizza jag någonsin sett. På vårt fluffiga dubbelduntäcke. Spyan är en uppäten mus eller liknande så det är mest inälvor, blod och hår som varit nere och vänt. Riktigt äckligt var det, och jag är inte känslig.
Stefan verkar tro att det hjälper att bli arg på mig, typ som om jag sagt åt katten att kräkas i min säng på täcket. Sen blir han verbalt arg på katterna, som om det skulle hjälpa. Tur att Maria var här, vi skrattade och hjälptes åt att sanera.

Väldans tur för Ramses, som garanterat är den skyldige, att han inte spydde något på Hästenssängen. Då hade till och med jag blivit arg.

1 kommentar:

Karin sa...

Grouse!

Du Fia, jag har ett litet tips till dig! Vill minnas att du samlar på Green Gate-porslin, visst är det så? Kika in på
www.elsashem.se , under fliken rea-varor har hon massor av lattekoppar, fat, skålar och kannor till bra priser!