torsdag, maj 06, 2010

Fönad bebis

Det ska börjas i tid, heter det ju. Jag och Stella tog en dusch nu på morgonen och efter det fönade jag hennes hår för första gången. Det gillade hon. Givetvis körde jag på låg temperatur och tryck. Blev alldeles fluffig fröken söt. Hon må ha ärvt det mesta från sin far men det tjocka håret har hon definitivt fått från mig. Tycker att hon är så söt i sitt, med bebismått mätt, tjocka långa hår. Det är guldblont, liksom koppar, men underst är det vitt typ. Jag var vinröd i håret när jag föddes men blev platinablond efter nåt år. Misstänker att det blir så även för Stella. Att hon blir en blondie känns rätt säkert med tanke på hur jag och hennes pappa ser ut, annars hade jag nog haft ett och annat att förklara hehe. Men man vet aldrig... titta på mina föräldrar. Mamma är jättemörk, men mörkbrunt hår, brun hy och bruna ögon. Pappa var svarthårig innan det gråa kom. Och så kom jag - en liten blondie med gröngråa ögon och ljus i hyn. Det är farmor jag fått det från, säger de.

Stella sover gott i vagnen på altanen. Hade tänkt ta en promenad men vill få lite gjort på förmiddagen så det blir promenad i eftermiddag istället. Ska nu ringa alla de där samtalen som inte blir av... som till exempel till stället där vi köpte vårt överdrag till gasolgrillen. Det var svart när vi köpte det förra sommaren. Nu är det dassgrått. Så jäkla fult. Jag är för jävla bra på att reklamera så jag hoppas att det går även denna gång. Blir så redigt trött på grejer som inte håller måttet!

Till lunch kommer mamma/mormor och jag ska bjuda henne på en sallad med färsk sparris och pocherat ägg. Sen ska hon leka med Stella medan jag jobbar ett par timmar.

1 kommentar:

Karin sa...

Vill också komma på salladslunch hemma hos dig.
Kan du Auto ett jobb till mig i underbara Dalarna?
Kram!