fredag, januari 18, 2008

Snart så...

Det börjar dra ihop sig till att bli gammal kärring och tro mig - jag känner mig som en. Är helt färdig efter denna vecka och känner mig som ett gammalt ristroll (Stefans favvisuttryck). Nu ska jag göra en snabb manöver med dammsugaren, vika lite tvätt och sen somna så att det snart blir dagen D.

Idag har jag irrat runt. Sov inte en blund i natt.. eller jo, fyra timmar vilket är på tok för lite. Förmiddagen gick åt till färdigställning av nästa tidning och vid lunch hämtade mamma upp mig för festförberedelser. Bästa, bästa mamma är hon. Medan jag jobbat så hade hon i princip fixat allt till dukningen - lånat nymanglade dukar, köpt finfina servetter, köpt blommor och annan garnerning. Vi dukade och pysslade och det blev så fint. Längtar tills jag får tända alla ljus i stora salen i morgon. För att inte tala om hur mycket jag längtar efter att hämta upp sju efterlängtade friends på Mora Station i morgon. Hurra för alla som kommer. Efter dukningen tog jag Caddyn och drog mot shopping. Jag gillar Caddyn med och mer och idag var den oumbärlig. Skåpbil is the shit när man ska handla mycket. Och det har vi verkligen gjort jag och darling. Hela bilen proppfull. Nu är allt klart för fest.

Inga kommentarer: