onsdag, januari 30, 2008

Jag och silverfaran vs långtradare

Idag var ingen optimal dag för bilkörning. Jag, silverfaran och gps:en for mot Malung på morgonkvisten. Det snöade, var runt nollan och således svinhalt. Man kan säga att det bara var vi och långtradarna ute i morgontrafiken. Varför ska långtradare envisas med att köra typ i mitten av vägen så att man själv inte kan köra om. Tillslut fick vi nog jag och silverfaran (kanske framförallt silverfarans turbo) och bestämde oss för att hetsköra om varenda jävla långtradare. Sagt och gjort. På vägen hem igen lyssnar jag på Dala-nyheterna där det rapporterades rekordmånga olyckor under dagen. Då la vi ner, jag och silverfaran, och tog det lugnt. Man vill ju inet bli kolli/komma till himmelen.

Bra dag so far. I Malung besökte jag Skinnriksskolan som berättade om man vad man gör på en skinn/design-utbildning. Väl i Mora igen så gjorde jag en grej på mineralsmink. Jo, jag vet att det har funnits länge men det vet inte nödvändigtvis alla andra i Mora med omnejd.

Har precis tryckt i mig home made kycklingwook och ska nu försöka vara lite produktiv. Det finns en del av mig som funderar över om det vore trevligt att åka hem nu och ta en härlig promenad och sen jobba ikväll. Vi får se. Jag måste motionera om jag ska tycka att Tjejvasan är en behaglig tillställning. Idag fick jag förresten ett erbjudande som jag nog måste tacka ja till: Vasaloppsläger. Det låter hemskt men jag måste om jag ska ha någon som helst chans. Vad sägs om två 2,5-timmarspass fredag och lika många på lördag? Jag kommer inte kunna stå upp. Än mindre dricka vin på lördagskvällen. Innan dess måste också utrustning införskaffas. Det kommer att bli dyrt. Tänk att man betalar dyra pengar för saker som är jobbiga. Det verkar sinnessjukt.

Inga kommentarer: